top of page

Testimonials

Veel scholen gingen jullie voor, dit is wat andere scholen over de Masterclass zeggen:

StedelijkGymnasium_edited.png

Stedelijk Gymnasium, Nijmegen

“Met deze Masterclass hebben jullie een flink aantal leaders geworven voor de peergroep middelbare scholieren. De leerlingen realiseren zich nu dat het probleem veel groter en urgenter is dan gedacht. Onze leerlingen waren enthousiast over de opzet van de dag, met name het rollenspel werd zeer gewaardeerd. Leerlingen konden op die manier heel goed op microniveau de problemen ervaren die op macroniveau ontstaan.”

Haagse Hogeschool– Opleiding 
Technische Bedrijfskunde

“Door de vele manieren van aanbieden en verwerken van informatie was de masterclass interessant voor de grote verscheidenheid aan studenten die wij in ons eerste jaar hebben. Vooral het Duivenvoort rollenspel was erg leuk, omdat de uitdagingen waarmee de energietransitie gepaard gaat hier heel duidelijk naar de praktijk vertaald werden. De afwisseling aan sprekers gaf het geheel een zeer dynamisch karakter wat erg goed werkte om de aandacht van de studenten vast te houden.”

Haganum  –  Maerlant Lyceum –

HML Den Haag

“Het is een gevarieerde masterclass die gegeven wordt door een enthousiast team. De activiteiten zijn afwisselend van colleges tot samenwerk-opdrachten. De klimaatklok, die als een soort escaperoom wordt ingezet, maakt het extra spannend. Het bewust maken van de volgende generatie hoe belangrijk energie transitie is komt goed naar voren. Onze leerlingen vonden het niet alleen zeer leerzaam maar vooral erg leuk. De dag vloog voorbij.”

Dalton, Den Haag

”Een absolute must voor deze generatie. Veel inzicht in de huidige energieproblematiek en mogelijke oplossingen. Op ons verzoek werd er ook nog extra aandacht besteed aan de internationale aspecten van de energietransitie. En de energieklok is gewoon leuk.”

Comenius College, Hilversum

”Mijn 5 VWO leerlingen leerden het belang en de urgentie van de energietransitie op een pakkende manier kennen. De moeilijke materie werd begrijpelijk gebracht en prikkelde tot eigen gedachten over dit onderwerp. De Klimaatklok zorgde voor het competitieve element en zette leerlingen aan tot actie.”

Edith Stein College, Den Haag

”De leerlingen vonden de masterclass een leuke en nuttige ervaring. Er werd gebruik gemaakt van mooi lesmateriaal en goede PowerPoint presentaties. Vooral over de opdracht met de klok en het rollenspel waren de leerlingen erg enthousiast. De masterclass is zeker voor herhaling vatbaar in 5 vwo. Na afloop bleven diverse leerlingen langer om extra informatie over studiemogelijkheden en om ideeën op te doen voor het profielwerkstuk.”

EducationLogo_4x.png
bottom of page